Idag har vi varit i Luleå...

för att fixa en massa saker.

Dagen började med att jag har sovit till kl. 08.30 !! Sååå skönt... ska ni veta. Maken kommer hem lite tidigare från jobbet (9.00) och tar mig på bar gärning, oklädd och oäten och oduschad. Men det är snabbt avklarat. Målet i dag var luleå, fixa en boxer, helst 2, köpa ny mobil, en till oss var, hämta makens åldersglasögon på Synsam (2700;.) och avsluta dagen med studentuppvaktning hos makens systerdotter !

Allt gick som smort, nu har vi 2 boxrar, en hemma och en som ska i stugan, men det är nu problemet börjar... hur installera en sån ?? Det går ju inte, och fungerar inte som det står i instruktionsboken. Och just nu är jag så less på en svärande karl, att jag bloggar istället !

Annars så fick jag mig en ny mobil, Nokia 6280, bara så ni vet ! Den fungerar minsann, ligger på laddning just nu.

Helene, systerdotter, en kanon tjej ! hade fått ett stipendium av skolan ! Man får ju poäng nu i skolan, man kan ha högst 20,00 och hon gick ut omvårdnadsprogrammet med 19,50 ! Glad, positiv, bra på att laga mat och baka (vi fick världens godaste buffe). Till skillnad från mor hennes... (min svägerska) Hörs det att vi inte alltid är så övreens, va ! Nå, pappa hennes är omgift med ny kvinna och detta paret är vi närmare vänner med än svägerskan ! Och flickan brås bara på pappan, fast maken säger att intelligensen kommer från honom (han är morbror åt henne) ! Men det tror jag inte, har man aldrig någonsin läst en bok utan bilder i, kan det inte vara från honom.

Trött och slut, snarklådan väntar. Imorgon väntar tjejjoggen i Sjulsmark, där Mona och jag bjuder på vitlöks och sallds dip och morötter !

p.s. i 2 dl yoghurt ska man ha ca 1 tsk vitlökspulver.

Blogga på.

pps. Behån har åkt av nu... morgonrocken är på.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilken händelserik dag ni haft! Trevligt med all ny elektronik, och studentkalas! Fixar pengarna till Anki imorrn, Annika har baddräktsfest - få se då hur d slutar!?

Postat av: Maria

Varför Boxer redan? Skit i tv:n i sommar! Hoppas att du har kvar behån efter lördagens övningar...Hälsa Mona! Sen hoppas jag att det kommer jääättemånga och säger hej till oss på Kalixdagen! Vill du vara Bull eller Bill??

2006-06-10 @ 15:55:32
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback