Isracing Lördag och TG-Söndag

Hållå !! Har ni saknat mig ?? Jag orkade bara inte skriva någonting igår kväll... Trött, trött...
Nå, dagen började kl. 07.30 med väckning av en hurtig make som tyckte att jag borde stiga upp om vi skulle hinna på isracingen i Luleå. Snabb frukost, maken gjorde mackor och kokade choklad, bilen full i varma kläder och skor, och sedan iväg för att hämta lilla K. Och i Morjärv kommer maken på att termosen med choklad står kvar hemma på köksbänken, trevligt eller hur !
Nå, utan choklad klarar man ju sig. Kallt och blåsigt i Luleå som vanligt, farsans röda kadett var jättefin, innan starten gick förståss...
Han hann några varv, låg 4:a av 11 stycken och sen försvann han ! Efteråt fick vi veta att det berodde på en rullning av banan. Bilen är inte lika fin nu... Det kommer att bankas plåt och skruvas under veckan, för troligen ska bilen igång igen, det är ju tävlingar här i Ökx och i Morjärv om 2 veckor.
Hem, stelfrusna, och sedan blev det soffläge tills T och J från Kiruna kom på besök. Men redan kl. 22.00 låg jag i sängen, och inom 10 minuter sov jag. Och i morse har jag stigit upp tidigt för att jobba några timmar på TG. Som vanligt är det alltid roligt att vara där, träffa arbetskompisarna och alla patienterna. Men är det någon som ska och kan klaga, så är det sjukvårdspersonal, för nog får dom springa benen av sig oftast. Det behövs bara att det händer något utöver dom dagliga rutinerna, och allt faller omkull. Kompisen K var riktigt trött, när hon åkte hem 12.00 för att vara tillbaka igen 16.00 för kvällspasset ! Jag, jag slutade 13.00 och ska nu försöka göra lite pappersarbete inför arbetsveckan innan jag 17.00 åker på Överkalix revyn med min mamma och mina 2 syrror !
Vi hörs sen, med rescentioner på den...
Blogga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback