ÄNTLIGEN....

så kommer det en uppdatering över allt som hänt sedan sist !!

1. Galan: Superbra, Supertrevligt, Superboende, Supermänniskor och Supermycket champagne !!! Och jag som inte ens tycker om champagne, men efter 2 glas är det inte så dåligt. Uppstassad till tänderna startade galan kl 16.30 med 2 glas champagne inne hos RC Maritha på hennes rum. Fortsatte på Operaterassen med 1 glas till och mingel med alla trevliga människor från hela sverige.
2. Maten: Viktigt med god mat!
- Förrätt: Skagentoast med ett glas vitt vin, många p blev det....
- Varmrätt: Oxfilen med potatisgratäng och murkelsås samt ett glas rött vin, ännu mera p blir det...
- Efterrätt: Björnbärssorbet, vaniljglass och maränger samt ett glas desservin, för många p blev det....
Men gott var det !!
3. Kläderna: Nästan alla var klädda i festkläder, ett undantag så jag. Vi var 144 st från hela Sverige, då var det ca 75 säljare, resten var personal från Malmökontoret och en dels säljares respektive. Aftonklädslarna överglänste varandra, bilder kommer...
4. Kändisarna: Det bästa på hela galan ! Det började med att galan gick i schlagerns tecken, vårt bord hette ex. Roger Pontare. Vd Marie med pesonal spexade och sjöng, ex. som Abba och höjdpunkten var när vd Marie dansar en pasodoble med Mats utklädda till Anna Book och David Watson ! Tänk er: VD Marie ser ut lika som jag, lika tjock och lika många valkar !
Vi jublade!! Och när dom går ut från scenen så kommer dom riktiga Anna Book och David in !!Ännu mer jubel och en fantasktisk dans ! Men det var bara starten, vi hade tur att sitta invid scenen: Sanna Nielsen, Fame-Jessica, Fame-Magnus och Andres Estecce.. En otroligt underbar kväll !!
Bäst då: Sanna Nielsen, helt klart i klass med Carola !! Jag är mycket imponerad.

Kvällen slutade i en taxi vid ca 24.00, trötta mätta och belåtna. Resten av helgen då ? Jo, shopping, god mat, ännu mera vin, underbar lyx från hotellet och Oriflame i form av presenter, choklad och vin..

p.s. Jo, jag var upp scen, fick en medalj OCH ännu mer roligare: maken var också upp på scen och blev premierad som stödjande resp. fick ett par manschettknappar !

Resten av veckan kommer imorgondagens blogg, jag tycker det räcker nu, ska äta lunch med Kate på hotellet 11.30 idag, bäst att klä på sig.

Blogga på

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Men va GALA-roligt ni har haft de =) Väntar med spänning på bilderna... Kram!

2006-04-06 @ 10:01:37
Postat av: Annika

Åhh, vilken Gala Helg ni haft!! :-D

Postat av: Maria

Är det någon fler än jag som är avundsjuk?

2006-04-06 @ 16:13:21
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vilken toppen resa ni har haft, tänk att få frossa i både god mat och kändisar! ja lite avensjuk är jag nog...

2006-04-08 @ 08:22:02
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Ulrika

Jo jag är jätte avensjuk på dig och tack för ditt stöd det behövs.

2006-04-08 @ 16:39:07
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback