Ont i benen

har jag idag ! En stormfylld dag av slalomåkning på Ylläs ski i Finland genomfördes igår. Dagen startade redan 06.00 och tidigt på förmiddagen var vi där, stormvindar blåste vid foten av fjället och högst upp var det ännu värre ! Men skam den som ger sig... Visst åkte vi hela dagen, men vi höll oss till röd pist (dom svarta var stängda). Otroligt hur en by kan vara uppbyggd runt en sportort. Tänk bara vilka souvenirbutiker som finns, och vilka priser man betalar för allt skrot. Nå, Kate fick sitt lystmäte vad gäller renar och älgar.

På hemväg stannade vi i Kolari för att köpa blommor till Kates värdmamma som fyller år idag. Konstigt, prata engelska i finland, fast vi och finnarna kan svenska ! Men det kändes lättare att rent köra engelska istället för att jag pratar svenska med en finne och sendan översätter till engelska för en australienska !! Hänger ni med ... Inte lätt det här.

Kontentan av det hela blev, att dit åker vi gärna igen, men då med bättre väder i ryggen !

Idag börjar jobbarhelgen, med ett pass från 12.00 - 20.15 och imorgon + söndag 07.00-16.00 i köket. Tänk inte på mig, skitväder ute och jag tjänar lite x-tra kulor...

Nina, klart att du ska ta jobbet för visst klarar du av det !!! Grattis !!!

Blogga på

Kommentarer
Postat av: eira

Skönt och höra att fler än jag också knegar... *ler* Ja, du - vad ska vi göra m alla stålar sedan då??

2006-04-14 @ 12:00:57
Postat av: Kajsa

Det känns åtminstone bättre att jobba om det är skitväder ute...

Postat av: Mia

Tjena! Alla grejjer är i Kalix, så de löste sig bara bra. Ääääntligen är jag av med alla saker. Skönt att inte ha ett lager hemma.

2006-04-14 @ 18:22:26
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Maria

Ha en underbar påsk! Britta hänger på.

2006-04-15 @ 16:30:37
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Maria

Har skickat ett förslag på "flygblad" till dig. Kolla om det duger.

2006-04-16 @ 18:49:32
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Fru Nordling

Räknar ej points under min semester men försöker att röra mig lite extra.

2006-04-24 @ 18:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback