Gällivare-tisdag

Nu vare tisdag och då är det Gällivare hela dagen som gäller. En föreläsning 12.00 och den andra 17.30. OCH det var så roligt.... Känner ni hur jag sprudlar av arbetslycka !! Så roligt jobb jag har, och så tråkigt det kommer att bli att sluta med det till sensommaren.

Nå, kallt som bara den -25 på morgonen, samma temp. i Gällivare. Fladdermusen i stugan sover nog gott nu under vintern, om det inte har frusit ihjäl. Fick ett hjärtligt och glatt välkommnande av alla fina medlemmar som jag har. En god kram av L och en av M under eftermiddagen hjälpte också till.

Lina Andersson (os guld-Lina) firades på torget i Gällivare idag och alla skolbarn hade fått sluta skolan tidigare. Massor med folk ! Skoj att hon blir så uppmärksamad efter många års slit i spåren. Jag har även hunnit med en sväng på systemet och sedan en kopp kaffe hos A.

Nu har jag äntligen landat hemma, i Hakkas var det -31 grader och hemma på gården var det tvärtom, -13. Imorgon väntar Luleå, 6 föreläsningar under dagen. Förmodligen blir det en väldigt sen blogg, jag kommer inte hem förrän ca 22.30. Lilla K och maken ska nog i slalombacken om vädret tillåter det. Annars känns det toppen !! Frisk som en nötkärna, det har man ju papper på ! Och livet leker... Vem vet vad framtiden ger, bäst att passa på att leva idag !!

Blogga på.

Kommentarer
Postat av: Nina

härligt inlägg, man blir glad av allt positivt och får sig en tankeställare när man läste sista raden !!! Och så sant, det är bäst att passa på att leva idag....varför alltid skjuta upp med saker och ting

2006-02-28 @ 21:40:46
Postat av: eira

Underbart Ann-Britt!!! DU har helt klart rätt inställning till livet - men det har du haft jämt. Tycker du varit så positiv och inspirerande så länge jag kännt dig. Troligen var du det innan det också *flin*

2006-02-28 @ 21:42:47
Postat av: Annika

Jag måste hålla med föregående talare. Man blir verkligen glad av att läsa dina inlägg!!

Postat av: Annika

Håller med föregående talare. Man blir verkligen glad av att läsa ditt inlägg! Tack!! :-D

2006-03-01 @ 20:18:31
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Annika

Konstigt, jag skrev en kommentar på morgonen på arbetet. Men då fick jag ett felmeddelande. Så då tänkte jag att måste skriva det på nytt, men nu dök den kommentaren oxå upp! Hehe!

2006-03-01 @ 20:21:39
URL: http://annkicka.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback