Slö-söndag.....

Söndag idag.... Slöade framför TV på morgon tills maken sa att vi borde åka till stugan och kolla. Då blev det fart på mig, men inte på honom. Han satte sig framför datorn i bara kallingarna (ingen vacker syn) och jag fick vackert vänta på honom.

En ljuvlig dag, solen sken men det blåste lite. Bilen lämnades vid vägen, maken spårade och jag gick in för att kolla om vi haft några små grå vintergäster. Det är nämligen ca 2 månader sedan vi var på besök och allt kan hända under den tiden. Men... tack och lov... inga gäster. Alla mina kaktusar har frysit ihjäl, jag har inte haft dom i fönstret utan på bordet och då har det blivit för kallt. Vi har bara ett element igång och det är under fönstret. Skottade altanen lite och längtade till påsk !!!!

Sedan hem och soffläge. Jag kom på efter en stund att jag totalt glömt bort ett Party-lite party  i Kalix hos B kl.13.00 ! Skämdes som en hund, och skickade SMS för att be om förlåtelse.... Nå, hoppas att det blir någon fler gång, för vackra ljus och ljusstakar kan man inte få för mycket av. Har ni någon Partylite försäljare i Happis, tjejer ?? Annars vore det ett ypperligt tillfälle för mig att komma och våldgästa någons party...

Soffläge igen.... och det lär det bli resten av kvällen. Orkar inte skriva om Explorica och mina utbytesstudenter idag, det får bli en annan dag. OCH äntligen börjar jag att jobba imorgon, Viktväktarna i Kalix 18.00, det ser jag fram emot !!!!!

Kommentarer
Postat av: nina

vad är prtylite? för något? Är du som säljer något eller så, är det typ et tupperwrwe party? berätta någon gån när du har lust och inspiration, någongång bara.

Jag tänkte så vi här i karungi och happis vet och planera in något i så fall.

visst kändes det skönt med ett guld till Sverige!!

hejsvejs

2006-02-26 @ 18:49:59
Postat av: AnnBritt

Nej, det är inget jag säljer. Det handlar om ljus, ljus och ljus. Av stearin... och ljustakar, lyktor m.m. Sånt som man inte kan få nog av . Det är en kompis till mig i Kalix som säljer detta och jag är jättesugen att gå på ett party. Kan ingen i Karungi vara värdinna ???

2006-02-26 @ 19:16:59
Postat av: eira

Näe, det är nog inte nån som säljer dom ljusen i Happis-trakterna. Låter spännande!


Har du inga fladdemöss i stugan längre???

2006-02-26 @ 20:16:44
Postat av: Mia

De finns folk här i stan som säljer ju de märket. =)

Postat av: Cait

hehehe...well annbritt i tried to read it...my swedish had gotten really bad...i only understood the first few sentances! write one in english for me :P im doing well. it's still hot 38 degrees yesterday. but im surviving. i miss sweden heaps. especially you and Ove. i cant wait to see you again. and im still waiting to hear from you about your sickness...talk soon. miss you HEAPS!!!!! love cait

2006-02-27 @ 09:09:23
Postat av: Maria

Hej!

Kul att läsa din blogg! För de som undrar är PartyLite ganska nytt i Sverige. Har bara funnits här sedan hösten 2003. Kika gärna på hemsidan www.partylite.se

Vem är jag som sysslar med detta? Jo, en "avdankad" VV konsulent som har övergått till doftljus, ljus utan doft och ljustillbehör... Luktar gott men är oätbart alltså pointsfritt :) Är det någon som är intresserad av en visning så kontakta mig.

Ha en underbar dag allihopa!

/ Maria

2006-02-27 @ 10:25:29
Postat av: Maria

Glömde att skriva var jag kan nås... Senil vid 42... [email protected]

2006-02-27 @ 10:27:29
Postat av: Lotta

Hallå!
Roligt att fler Ökx'are hittat hit på blogg.se :)

2006-02-27 @ 20:15:17
URL: http://petulian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback