Första gången...

för i år var vi på motorcykeltur på valborgsmässoafton. Det kändes lagom varmt när vi for, men efter några mil var vi hemma igen och då var det inte så varmt. Det drog kallt i nacken så igår och idag lider jag av nackspärr ! Ja, ni hörde jag liiiider... Men som tur var har jag en tub av balsamica liniment hemma, så maken och jag smörjer varandras gamla kroppen på dom ställen som gör ont!

För första gången i år, har jag också hängt ut kläder för tork ! Skönt känns det. Det tar så mycket plats inne och tar evigheter för det att torka.

Annars flöt helgen på i jobbets tecken, tyvärr går det inte så bra för en av mina studenter, och mer arrogant typ har jag aldrig stött på !!! Kan man få säga attans unge!!! och ta han i örat lite... Nej, nån råd blir det väl vad tiden lider, men det sliter på mig och på värdfamiljen oerhört. Tur att han har en sån fin värdfamilj, men där börjar orken ta slut också. Jag måste få säga: tro inte att alla studenter innebär problem! För det gör dom inte, så gott som alla är fina, hårt studerande, sociala ungar, men undantag finns det. Det här är det enda undantaget i hela Exploricas historia och då har man sysslar med utbytesstudenter i 10 år !

Nu kalla en av mina andra studenter på mig på msn...

Blogga på, skriver mer sen.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

vad härligt med vårens första mc tur...det är ju ett säkert vårtecken. Ett annat vårtecken är när jag sätter shortsen på och det har jag gjort i dag...

Postat av: Maria

Tur att man har slutat åka cykel... Kommer mycket väl ihåg hur kallt det var i maj! Åker mot Umeå och NUS imorgon så vi får höras till helgen. Har lagt bladen på postlådan.

2006-05-02 @ 20:59:39
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Okänd!

Bästa salvan, mot nackspärr och mot ryggskott, är VOLTAREN salva, KÖP DEN!

2006-05-02 @ 21:59:47
Postat av: Syster

Nu är uppdateringen på plats!

2006-05-03 @ 11:59:52
URL: http://evron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback