Regn och åter regn...

Hade tänkt åka till stugan i dag och stanna över tills imorgon, men det får vara... Man kan lika gärna sitta här hemma och glo på tv:n eller nåt sånt. Känner mig lite låg idag.

Var och jobbade på VV i Luleå i går halva dagen. Och... Jag fick besök av företagssäljaren Elin från Stockholm ! Hon är här uppe på en rekryterings-turne ! Börjar lukta lite desperation. Jag fick dock veta att hon skulle och prata med en ung tjej som var intresserad av att jobba hos VV, ja, inte jobba alltså... Man är ju tvungen att starta eget företag och VV vill ha 68% av ens intäkter, undrar om den tjejen vet om det ? Det tror inte jag ! Nå, jag fick sagt min mening i många saker och ångrar inte en sekund att jag kommer att sluta i det företaget inom kort. Men... jag kommer att sakna alla mina medlemmar, men vi får väl träffas på annat då !

Varför inte redan i helgen ? Jag och fd konsulenten Maria är med på vårmässan i svanstein som går av stapeln nu på lördag och söndag. Fast numera heter vi ju Bill och Bull som bekant, jag Bull och hon Bill..

Annars hade jag en trevlig kväll igår hon fd kassören Anki i hennes stuga i Torrasjärvi, hitta dit ni som kan !!

Och vilka fina öron Milla fick ! Gissa om presenterna till födelsedagar och jul bli lätta att köpa nu, jag som har 3 syskondöttrar med hål i öronen, kanonenkelt med presenter. Pojkarna däremot, önskar sig bara cross-grejer, dyrt som sjutton.

Blogga på

Kommentarer
Postat av: eira

Ja...helt klart lite billigare och mer variation i örhängen kan jag tänka mig -än i crossgrejer!

Var har du din stuga förresten?

2006-05-25 @ 12:12:58
Postat av: AnnBritt

Min stuga ligger 3 mil väster om Överkalix, en liten sommarby som heter Tallsjön, kolla i kartboken. Tar ´bara 20 minuter att åka dit. Men lugn och ro finns det i massor där...

Postat av: Maria

Går det att parkera en mobil sommarstuga där. Den är nästan 6 meter lång? Kan man fiska där?

2006-05-25 @ 19:46:08
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Maria

Glömde en sak... Har inte ångrat en sekund att jag slutade i "företaget". Jag kan sakna alla trevliga människor men inte det andra. Du vet det där jobbet som ingen ser att man gör och som man dessutom inte har en spänn för. Inte ens ett tack ska du ha.. Nej, nu blir det andra Bullar... eller kanske Billar :)

2006-05-25 @ 21:16:08
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Klart att man kan parkera en mobil husvagn där! Välkomna! Vi har alltid en grill i gång med gott drifcka till och bastuflotten flyter mitt på sjön hela sommaren ! p.s. Barnet kan nog få prova köra cross eller fyrhjuling också...

2006-05-25 @ 22:04:09
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Irina

Hej AnnBritt! Synd att jag missade dig när du var hos syrran i helg! Nästa gång måste jag se till o vara på plats, o inte 150 mil bort hos mamma! :) Ha det gott! //Irina

2006-05-25 @ 22:52:33
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Maria

Men det lät ju verligen trevligt! Jag tror minsann att det kan bli ett besök i "tystnaden" till sommarn. Snart drar vi till Svanstein. Borrmaskinen och tejprullen är med! Jag är nog Bull idag också.

2006-05-26 @ 09:19:29
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vad kul med Bill och Bull!!! Vi ses ju snart igen, hos Anki! Förstår att det har vart mkt att göra inom VV som inte vi "ser" men du har i allafall vart ytterst otroligt uppskattad av oss!!!!

2006-05-28 @ 23:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback