Studenterna.....

enligt begäran av Anki ! (glömde bort det, sorry )

"Mina" studenter kommer från hela världen, men främst är det studenter från Australien som vill till Sverige. Ålder: 16-18 år, alltså i gymnasiet. Jag placerar dom i passande värdfamiljer, och dom går i skolan på den ort där dom bor. Ex. Kate, boende här i Överkalix, läser nu på gymnasiet, Sophia, boende i Älvsbyn, läser på gymnasiet i Älvsbyn. Värdfamiljerna har inget betalt, utan ställer upp med mat och husrum. Fickpengar håller elevernas föräldrar med. Jag kallas för local cordinator, och mitt jobb är att hålla kontakt med värdfamiljerna och studenterna, se till att alla har det bra.

För tillfället är det nu 8 studenter från Australien och 1 från Tyskland som vill hit ! Är det någon som är intresserad eller känner ni någon familj som skulle vara lämplig ??

Studenterna är högt studerade,deras betyg ligger en bit över genomsnittet i det land där dom bor, ska lära sig svenska men får individuella scheman, planerade av lärarna och av mig. Jag håller kontakt även med skolan. Ett fantastiskt jobb jag har !!

För övrigt har helgen gått i hemmets tecken... förutom idag, då jag har varit iväg och startat upp en ny återförsäljare till Alpnaering. Igår gjorde vi vinter i stugan, slog av strömmen m.m. Så nu är vi inte där förrän till påsk !

I natt ska jag fara och jobba på hotellet, det var meningen att jag skulle jobba 7-15 imorgon, men jag behövdes inatt istället. Så nu väntar snarklådan för lite vila innan jag åker....

Blogga på.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej! D var ett tag sen jag kollade in här... Hoppas allt är bra me dig!
Kram!!

Postat av: Nina

är du aldirg HELT ledig en helg ??? Du säger att helgen gått i hemmets tecken....men varit å startat upp ny alpnäringåterförsäljare och söndag kväll ut o jobba natt?!!
nä det gills inte, du behöver dig en hel helg utan jobb och dylika grejjer.

2006-10-23 @ 13:21:05
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Bull

Nå voi, voi - int kan Bill vara utan jopp en hel helg....

2006-10-23 @ 15:34:10
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Kajsa

Ställer mej samma fråga som Nina!!!!

2006-10-23 @ 22:10:10
Postat av: Bull

Jaha - här är det stendött...

2006-10-27 @ 09:51:38
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback