Äntligen kommer jag mig för att skriva ett nytt inlägg !

Jag har, som vanligt, drabbats av "ids inte" när det gäller bloggandet ! Men nu börjar det vara dags. Och det kl 05.12 på morgonen på en ledig dag, kan ni fatta !

Först: Har precis pratat med Liz och hennes make i Perth i Australien ! Klockan var där 13.00 och dom åker med sin dotter till flygplatsen om en timma. Imorgon, torsdag, hämtar vi dottern, Bridie, här på Kallax ! Kanonkul med en ny tjej. Tills vidare bor hon här hos oss, men ev. har hon en värdfamilj att flytta till här i Överkalix, men det blir först nästa vecka. Så skönt att höra föräldrarnas och hennes röst på telefon ! Vi väntar och längtar till hon kommer, jag har feng shuia´t hela dagen igår i mitt gamla VV-kontor för att få ett rum ledigt och jag är ännu inte färdig, men jag har ju hela dagen i dag på mig. Kanske vi tar en tripp till Ikea på lördag om vädret tillåter...

Vädret ja, äntligen har snön kommit ! Är det bara jag som tycker att det är mysigt och mycket vackert ! Tyvärr har jag ingen digitalkamera, annars hade jag tagit lite vackra bilder härifrån och satt in på bloggen.

Julen då ? som vanligt tycker jag inte så mycket om julen eftersom min upplevelse är att det har hänt så mycket tråkigt under jularna hos oss. För 4 år sen fick vi beskedet att J, min systerdotter, fått leukemi och åkte till Umeå för behandlin, hon fick sin första cytostatika på julafton. För 2 år sen omkom en av våra kusiner i Tsunamin, reseledare hos Apollo. Och för 1 år sen fick jag beskedet att jag hade en cancer. Den här julen då ? Jo, vår älskade mormor blev sjuk innan jul och gick bort från oss den 28:e. Jag tyckte det var skönt att hon fick sluta sina dagar när hon ville och på det vis hon ville, hon har nämligen inte varit så sjuk länge och hon var helt klar och redig, 89 år gammal. Jag vär där, och har också svept henne efteråt. Det är det sista jag kan göra och jag ville inte att begravningsbyrån skulle göra det. Nu har vi begravningen på fredag, alla släktingar, kusiner m.m. kommer hit. Det är ju alltid trevligt att träffas alla, men tyvärr blir det numera på begravningar. Så SussiBussi, Kram på dig !

Jobbet ? Kanon kul ännu ! Träffar så mycket spännande människor alltid, nu senast hade vi Brolle Jr. Pratade lite med honom dagen efter, ödmjuk kille och min brorsdotter M, som är 14 år, fick en personlig autograf av honom ! Tyvärr finns det ju alltid folk som inte sköter sig, så nu börjar man bli känd hos polisen också, dock inte som kriminell, utan som "ordning och reda" person. Har just nu 3 ärenden på gång där...

Nå, allt för idag ! Magen kurrar och jag behöver lite te och mackor. Hoppas ni får en fin dag ! Skotta snö, med stegräknaren på, tjäna kalorier, och håll munnen stängd !

Blogga på.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack SÅ mycket, ja det här är det sorgligaste jag någonsinn varit med om... Morfar har alltid funnits hemma i Mattila, klar och redig han åxå med ett stort och varmt hjärta... Jag saknar honom så oerhört och vet inte hur jag skall ta mig ur det här... Det har varit mitt andra hem...
Jag höll om honom när han drog sina sista andetag, det känns otroligt skönt att jag fick göra det. Känns som att han kände att jag var där och höll om honom när han släppte taget...

Tänker på dig och din mormor, beklagar din stora sorg...
/Kram Susanne

Postat av: Bull

Morrn!Ha en underbar dag snön! Glöm inte att räkna P...

2007-01-17 @ 08:56:43
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Bull - igen...

Stunta i kommande jul också & följ med mig till Thailand.. Tycker inte heller om julen.

2007-01-17 @ 09:16:46
Postat av: Kajsa

Jag förstår verkligen att julen inte är den högtid den borde vara för dej! Beklagar verkligen din sorg och skickar en stor varm kram!

2007-01-17 @ 09:26:35
Postat av: Anki

Ja du har inte haft så trevliga jular, så jag förstår om det inte känns som en högtid för dig.
Du har fullt upp på nya jobbet ser jag. Och känd hos polisen är väl kanske inte helt fel när det inte är du som är kriminell:D

2007-01-17 @ 20:01:39
Postat av: Nina

Förstår att du inte är så vän med julen.....när allt tråkigt händer kring jultid för er.

Tråkigt att du också mist en nära släkting. sänder en kram till dig

2007-01-18 @ 11:21:30
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Catta

Vill beklaga sorgen, jag skickar också en stor kram till dig!
Vad skönt att äntligen få höra av dig iallafall!
Jag brukar inte gilla snön, men faktiskt i år har jag saknat den när den inte var här och njuter i fulla drag nu när den äntligen kommit, fast det behöver inte bli mer nu, så här är alldeles lagom.
Sköt om dig!

Kram Catta

2007-01-22 @ 12:34:12
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Ulrika

Kul att du bloggat så man ser att du lever efter alla helger. Tycker inte heller om Julen för det är på tok för stressigt och det är ju typiskt att det händer tråkiga saker just då. Det är härligt med snö det blir mycket ljusare ute och då blir man piggare.

2007-01-26 @ 09:53:27
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Maria

Kanske en liten uppdatering...????

2007-01-26 @ 14:09:11
URL: http://mimminmaria.blogg.se
Postat av: Sis

Kolla in lillasyster. Hon har uppdaterat!!! Kanske dags för dig med...eller...???

2007-01-27 @ 20:43:23
Postat av: Bull

Ja här har det inte hänt mycket på 2 veckor....

2007-01-29 @ 16:30:29
Postat av: Bull

Tisdag idag....

2007-01-30 @ 08:54:46
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: eira

Hörru...igår kväll satte jag mg och kollade filmen "6 points" - och jag såg dig!!!! *ler*

2007-01-30 @ 09:44:08
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: Nina

Du behöver inte göra en större uppdatering !! Bara skriv : Hej till publiken !!!

2007-01-31 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback