Kanske dags för en uppdatering....

Just nu sitter jag igen... framför datorn för att kolla flighten från Singapore till Köpenham för mina studenter från Australien som ska, enligt alla beräkningar, anlända hit till Sverige imorgon, lördag. Men vi får nu se om det blir så, för just nu fick jag veta att flyget från Singapore är försenat med 2 timmar vilket göra att alla kommer att missa sina anslutningar i Köpenhamn: 1 till Helsingfors, 1 till Stockholm, 1 till Östersund och 2 till Luleå.

Japp, vi kommer att ha en ny student i huset igen ! Det kändes ju så tomt och trist här när Bridie åkte hem så nu ska vi ha en Elise i huset ! Känns superkul !! Den andra tjejen ska också bo här i Överkalix, men i en annan familj. Jag har även en tysk tjej som har kommit nu i veckan, som bor i Överkalix och även en tysk tjej i Luleå.... Stor familj får man. Vi får nu avvakta och se hur det blir med flighten från Stockholm till Luleå, det svåra är ju att det inte går så många flyg upp hit då det är lördag. Men Singapore airlines bokar om alla i Köpenhamn. Det svåraste är ju att få veta med vilka flyg dom kommer, det är inte lätt att få ut personuppgifter från SAS.

Annars är det ganska lugnt här nu i veckan, jag har jobbat häcken av mig under december, vi har haft fullt hus på hotellet mellan jul och trettondagen, samt att jag har jobbat och ordnar för studenterna så att allt ska vara klart när dom nu äntligen anländer.

Jag har även bestämt mig för att inte jobba så mycket under vintern som jag gjorde förra vintern. Det känns i gammel-kroppen att jag har haft 5 jobb under 2 års tid nu. Så jag gjorde slag i saken och har redan sagt upp mig från lite jobb. Jag kommer att ha kvar: Hotellet (55%), ABF, Explorica AB samt Oriflame. Räcker, eller hur ??

Just ja, jag har till och med hunnit med att vara ut på nöje med mina arbetskamrater, vi hade superkul på Brolle Jr på Grand Arctic på trettondagen. Agneta och jag var dom sista att lämna stället och mycket vin gick det åt. Ryktet hade visst spritt sig till Kalix att vi hade varit ut!!
Nog för idag, kan inte sova när jag inte riktigt vet när tjejerna anländer, spänningen är stor som vanligt. Men vi åker ner till luleå imorgon på förmiddagen i alla fall, så får vi ser när dom kommer. Dom kommer  att vara så trötta !!
Men dom får ju sova, dom ska inte börja skolan förrän onsdag till veckan.

Nu måste jag se hur röstningen går i Lets Dance.

Blogga på./Bill

Kommentarer
Postat av: mingla

Brukar vara inne på din blogg men är lite dålig på att lämna kommentarer så hej hej :) bra blogg du har.

Postat av: Eira

Åh du har spännande m dina studenter - hoppas nu alla flygtider klaffar!!! *kram*

2008-01-19 @ 08:00:28
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Spännande med en ny student...en ny människa att lära känna! Kram

2008-01-19 @ 09:53:27
Postat av: Bull

Vi ska faktiskt på platsparty idag!!! Häng på nån gång vetja :)

2008-01-20 @ 09:07:09
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Maria

Hej igen... Du är utmanad på min blogg!

2008-01-20 @ 09:34:51
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Hej!
Ja du gör alldeles rätt som minskar lite på alla dina jobb=)
Det finns väl arbetslösa i er kommun? Du behöver väl inte ta alla jobb?*skojar bara*
Snöbilden glömde du.

2008-01-20 @ 10:30:56
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: catta

ÄNTLIGEN lite nyheter på din blogg, inte en dag för tidigt. Vad klok liten gumma du blivit som sagt bort lite jobb. Klart du får komma!!! Synd att du inte kunde idag söndag, men nästa gång, om det nu blir nån nästa gång, det brukar dröja mellan gångerna när jag har nåt party, men du är alltid välkommen!!
Kram Catta

2008-01-20 @ 12:11:09
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Nina

Jag vet att det finns arbetslösa i Ö-Kalix...flera som söker jobb i Ö-tå, så spara du gott lite jobb til dem *ler*

Hoppas allt gått bra och att tjejerna hit upp till norr har kommit med något plan !!

2008-01-20 @ 19:19:16
Postat av: Ulrika

Kul att se att du levar OK 3 jobb räcker och blir över. Kul med nya studenter. Blogga på!!

2008-01-26 @ 08:30:51
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Bull

Finns underkäder på Berlins i denna metropol....

2008-01-29 @ 10:18:22
Postat av: Eira

Åh vad kul och ses! Vi bodde bra, åt kungligt (oxfilén var bland det finaste jag smakat...) och vi lärde oss massor. Och det var så kul o träffa dig!!!! *kram*

2008-02-01 @ 09:01:24
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Maria

Kanske dags för en uppdatering till???

2008-02-04 @ 17:03:55
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulrika

Nu börjar det bli dags för en uppdatering igen vi är ju nyfikna hur det går med de ny studenterna.

2008-03-02 @ 11:58:21
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hur mås det??

2008-03-07 @ 18:53:52
Postat av: catta

Tjoho, var är du?? Hur går det med studenterna, de borde väl ha landat vid det här laget???

2008-03-18 @ 17:15:18
URL: http://cajsacatharina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback